Windows 8 Lock Screen یکی از ویژگی های جدیدی است که در این نسخه از ویندوز برای اولین بار ارائه شده و برای اطلاع بیشتر کاربران ، باید گفت که این صفحه در مواقعی که شما صفحه دسکتاپ خود را قفل میکنید (Win Key + L) و یا اینکه برای مدتی با سیستم کار نکرده اید و یا سیستم را از حالت خواب (Sleep Mode) بالا آورده اید ، ظاهر خواهد شد!

 

و اطلاعاتی نظیر ساعت و تاریخ و امکانات پایه سیستم را در اختیار کاربر قرار می دهد...

 

تصویر آموزش ترفند ویندوز 8

 

 


ادامه مطلب ...


نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.



ادامه مطلب ...


شما می‌توانید ویندوز 8 را به دو صورت نصب کنید. حالت اول نصب ویندوز در یک پارتیشن و همراه با فرمت نمودن این پارتیشن است (Clean Instal). و حالت دیگر نیز ارتقای نسخه‌ی قدیمی‌تر ویندوز (مانند ویندوز 7) به ویندوز 8 می‌باشد (Upgrade). انجام عملیات ارتقا به ویندوز 8 نیز به دو صورت ممکن است. بدین صورت که شما می‌توانید فایل‌های شخصی خود را حفظ کرده تا در ویندوز 8 نیز این اطلاعات را در اختیار داشته باشید و یا اینکه اطلاعات قبلی را نگه نداشته و تنها ویندوز را ارتقا بدهید. در نتیجه در صورتی که گزینه‌ی keep nothing را به هنگام ارتقا انتخاب کرده باشید اطلاعات قبلی ویندوز شما پاک خواهند شد. اما جالب است بدانید در صورت انتخاب این گزینه نیز ویندوز 8 به طور خودکار از فایل‌های شخصی شما در ویندوز قبلی (موجود در پوشه‌ی C:\Users) یک نسخه‌ی پشتیبان موقت تهیه کرده و بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. البته به شرط آن‌که هارددیسک را در طول نصب فرمت نکرده باشید. در این ترفند به نحوه‌ی بازیابی فایل‌های ویندوز قبلی پس از ارتقا به ویندوز 8 در این حالت خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب ...


شاید این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که پوشه‌ی Downloads مربوط به حساب کاربری شما به کندی باز می‌شود. این پوشه که در محل فایل‌های شخصی هر کاربر قرار دارد، اغلب به دلیل قرارگیری تصاویر ذخیره شده از اینترنت در آن، تمامی فایل‌های موجود در این پوشه را به عنوان تصویر شناسایی کرده و برای هر فایل یک فایل Thumbnail ایجاد می‌کند. این موضوع باعث کندی باز شدن این پوشه می‌شود، چرا که علاوه بر فایل‌های تصویری ممکن است فایل‌های دیگری نیز در این پوشه وجود داشته باشد. در این ترفند به نحوه‌ی حل این مشکل خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب ...


در ویندوز 8 امکان راست کلیک بر روی فایل‌ها و انتخاب گزینه‌ی Pint to Start جهت اضافه کردن (سنجاق کردن) آن‌ها به صفحه‌ی Start تنها محدود به فایل‌های اجرایی و شورتکات‌ها می‌باشد. بدین معنا که در صورت رایت کلیک بر روی یک فایل با فرمت متفرقه، گزینه‌ی Pint to Start پدیدار نمی‌شود و طبعیتاً امکان سنجاق کردن آن به صفحه‌ی Start از این طریق نیست. با استفاده از ترفندی که هم‌اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد می‌توانید گزینه‌ی Pin to Start را در منوی راست کلیک کلیه فایل‌ها فعال کنید.



ادامه مطلب ...


در ویندوز 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز در صورتی که بر روی صفحه راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید، خواهید دید که یکی از گزینه‌های موجود در این منو گزینه‌ی Briefcase است. Briefcase پوشه‌ای مجازی است که امکان همگام‌سازی اطلاعات موجود در دو محل مختلف را به کاربر می‌دهد. اما در ویندوز 8 خبری از این قابلیت نیست. با استفاده از این ترفند می‌توانید Briefcase را در ویندوز 8 فعال کنید.



ادامه مطلب ...


در ویندوز 8 با استفاده از ویرایش‌گر رجیستری ویندوز می‌توانید اندازه‌ی حاشیه ی پنجره‌ها را تغییر دهید و آن را به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید. این کار باعث جذاب‌تر شدن ظاهر ویندوز نیز می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.



ادامه مطلب ...


در ویندوز 8 می‌توانن قسمت‌های مختلفی از ویندوز را به شکل دلخواه خود تغییر داد. یکی از این قسمت‌ها صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری (Sign In Screen) است که در هنگام ورود به محیط ویندوز و پس از صفحه‌ی Lock نمایش داده می‌شود. در این ترفند به نحوه‌ی تغییر رنگ پیش‌زمینه‌ی صفحه‌ی انتخاب حساب‌های کاربری در ویندوز 8 خواهیم پرداخت. این کار از طریق ویرایش‌گر رجیستری ویندوز انجام می‌گیرد.



ادامه مطلب ...


همان‌طور که می‌دانید در بالای سمت راست محیط اکسپلورر ویندوز 7 و 8، ابزار جستجو قرار دارد که به وسیله‌ی آن می‌توان درون محیط Computer و پوشه‌ی کنونی را جستجو کرد. اما فرض کنید قصد دارید فایلی که تاریخ ویرایش آن بین یک محدوده‌ی خاصی است را جستجو کنید. یا فایلی که حجم آن بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از یک مقدار خاص است را بیابید. با استفاده از این ترفند می‌توانید فایل‌ها را بر اساس تاریخ یا حجم آن‌ها جستجو کنید.



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

نخستین گوشی هوشمند کاملا شفاف
دانلود بازی No Gravity v1.8.3 + data اندروید نرم افزار Moon+ Reader Pro v1.9.2 نرم افزار جدید WiFi Meter v1.2 دانلود بازی جدید Big River Fishing 3D v 1.01 اندروید تصاویر لو رفته iPhone 6 با کیفیت ترین والپیپرهای HD اندروید (اندروید پلیس میشود) مشخصات گوشی جدید ایسوس PadFone Infinity معرفی پدفون اینفینیتی ایسوس - یک تیر و دو نشان معرفی برندگان جوایز سال 2013 - گلکسی اس 3، آَشا 305، نکسوس 7 و فیس بوک در میان برنده ها تاریخ رونمایی از نسل بعدی گلکسی اس سامسونگ رسماً تأیید شد: 14 مارس 2013 (بامداد 25 اسفند 1391) - به معرفی چهار گوشی جدید توسط نوکیا معرفی تبلت گلکسی نوت 8.0 سامسونگ معرفی هواوی اسند پی 2 با صفحه نمایش 4.7 اینچی عکس های جدید فاش شده از هاوایی Ascend P2 که اشاره به دوربین 13 مگا پیکسلی دارد فریمور لوبیای ژله ای 4.1.2 گوشی Xperia S به بیرون درز کرد . جدیدترین فرمور تست گلکسی اس 3 - I9300XXUFMB3 اندروید 4.2.1 نمرات بنچمارک HTC One ، که بسیار جالب توجه می باشد HTC One با قیمت 510 پوند در کشور انگلیس جزئیات بیشتر از Xperia SP LG Optimus F5 Lumia 920 و HTC 8X آیا نسخه نهایی اکسپریاZ مجهز به صفحه نمایش IPS خواهد بود؟! نگاهی به اکسپریاZ و مقایسه با گلکسیSlll سامسونگ Asus VivoTab RT TF600T ویندوز در خط استارت معرفی گوشی های گلکسی فیم و گلکسی یانگ سامسونگ همراه با نسخه دو سیم کارته این گوشی ها
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تازه های کامپیوتر و موبایل و آدرس mob-pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان